A Theoretical Approach to Knowledge Management
DOI:
https://doi.org/10.17162/riva.v8i1.1634Keywords:
Knowledge; skills; competitiveness; strategiesAbstract
The objective of this article is to develop the theoretical aspects of knowledge management through its origins and dimensions. In this method, Mendeley was used as an approach for citations and references. The beginnings of knowledge management emerged in the 70's showing throughout history the awareness of knowledge as a means of information, in the 80's organizations put productive programs based on quality improvement initiative, in the 90's knowledge management is identified with the skills of people to know and use and manage information using technology and knowledge sharing and nowadays knowledge management (KM) is implemented as it originates a positive impact on organizations by linking knowledge and strategy. The dimensions of KM are development of knowledge management programs refers to the skills of the organization to promote knowledge management programs, use of knowledge transfer reports the effectiveness and efficiency of KM skills allows to design better strategies, internal knowledge is given through the initiative and motivation that patents the worker himself, as well as also refers to the techniques of the company for the progress of new knowledge, external knowledge are skills to develop knowledge within the company internally and specific also allows innovation. The relevance of this study is based on theoretical and conceptualizations that allow other more exhaustive theoretical elements.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Política propuesta para revistas de acceso abierto
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
- Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con la licencia de atribución de Creative Commons, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
- Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales) antes y durante el proceso de revisión y publicación, ya que puede conducir a intercambios productivos y a una mayor y más rápida difusión del trabajo publicado (vea The Effect of Open Access)