Organizational culture in teachers at the Adventist educational institution El Redentor
DOI:
https://doi.org/10.17162/riva.v7i1.1415Keywords:
Consistency; implication; adaptability; missionAbstract
The objective of this study is to determine the level of perception of the organizational culture in the teachers of the Adventist Educational Institution "El Redentor". The study is descriptive with a non-experimental design and it is cross-sectional. To measure the perception of organizational culture in a sample of 50 teachers, the Denison Organizational Culture Survey (DOCS) instrument was used, consisting of the dimensions: consistency, implication, adaptability and mission, with an acceptable internal consistency of a = 0.942. To obtain the results, central measurement statistics were applied. Regarding the demographic characteristics of the teachers, it was found that the majority are female between 36 and 45 years of age, with a work experience of 8 years or more and a graduate degree level of education. Both the organizational culture and its dimensions were perceived at a moderate level, this implies that teachers see culture as a competitive advantage that transmits a sense of identity and commitment in themselves.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Política propuesta para revistas de acceso abierto
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
- Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con la licencia de atribución de Creative Commons, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
- Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales) antes y durante el proceso de revisión y publicación, ya que puede conducir a intercambios productivos y a una mayor y más rápida difusión del trabajo publicado (vea The Effect of Open Access)