Content marketing, public relations in users of a Municipality in San Martin – Peru
DOI:
https://doi.org/10.17162/riva.v8i1.1629Keywords:
Content marketing; public relations; users.Abstract
The present investigation was carried out with the objective determine the influence of content marketing on public relations with users of the Morales District Municipality, 2020. The research is of an applicative-type quantitative approach with a correlational descriptive scope because it evaluates the degree of association between two or more variables. The research design was non-experimental, cross-sectional because it was carried out without manipulating the variables. The total population was 20,525, composed of men and women of different ages, from 18 to 61 years old, in the investigation there was a sample of 377 users. For the content marketing variable, the instrument by the author Farromeque (2018) and the Public Relations variable proposed by the author Alcahuaman (2018) were used, both instruments were validated through expert judgment, their reliability was verified through Cronbach's Alpha 0.969 for the Content Marketing variable and 0.976 for Public Relations; which indicates that the reliability is good. The results show that if there is a significant relationship between content marketing and public relations with users (r = .905 **: p <0.00); It was concluded that the more content marketing the better the public relations.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Política propuesta para revistas de acceso abierto
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
- Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con la licencia de atribución de Creative Commons, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
- Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales) antes y durante el proceso de revisión y publicación, ya que puede conducir a intercambios productivos y a una mayor y más rápida difusión del trabajo publicado (vea The Effect of Open Access)