Level of training of the human capital and the quality of service in the businessmen of the SMES of the mall Plaza Josfel, in the locality Ate Vitarte, in the period 2016
DOI:
https://doi.org/10.17162/riva.v3i1.1266Keywords:
Human capital, quality of service, trainingAbstract
The intention of the present investigation sought to determine the existing relationship between the level of training of the human capital and the quality of service perceived in the businessmen of the SMES of the Mall Plaza Josfel, in Tie Vitarte. The investigation is developed under the not experimental transactional design, with descriptive study and correlational, taking as an independent variable the level of training of the human capital and as a variable dependent on the quality of service. There took part 306 businessmen, sample calculated of a population of 1500. According to the results, one determined that there exists a positive relation (169.602) significant (p-value 0.000) between the level of training of the human capital and quality of service. Of equal way, there exists positive relation (297.967) significant (p-value 0.000) between the level of training of the human capital and the attention in time of order. Also, there exists a positive relation (134.655) significant (p-value 0.000) between the level of training of the human capital and the good treatment to the client. Finally, there exists relation (238.980) significant (p-value 0.000) between the level of training of the human capital and the opportune delivery of the order. In conclusion, the level of training of the human capital relates favorably to the quality of service, as well as to the attention in time of order, good treatment to the client, opportune delivery of the order in the businessmen of the SMES of the mall Plaza Josfel.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Política propuesta para revistas de acceso abierto
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
- Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con la licencia de atribución de Creative Commons, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
- Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales) antes y durante el proceso de revisión y publicación, ya que puede conducir a intercambios productivos y a una mayor y más rápida difusión del trabajo publicado (vea The Effect of Open Access)