Quality of service of university residences and satisfaction of internal students of the Universidad Peruana Unión headquarters Lima, 2017
DOI:
https://doi.org/10.17162/riva.v6i1.1290Keywords:
Quality, service, satisfactionAbstract
The objective of this research is to determine the relationship that exists between the quality of the service of the university residences and the satisfaction of the internal students of the Universidad Peruana Unión in Lima, 2017. The research is descriptive, correlational, and not experimental of transversal design. Servqual was used to measure the quality of the service and an instrument based on Kotler's satisfaction elements was used to measure satisfaction. The sample is 225 internal students belonging to the residences of the Universidad Peruana Unión in Lima. To determine the correlation, Spearman's Rho correlation coefficient was used. The results showed a p-value (Sig.) of 0.000 and a correlation coefficient of 0.778. Therefore it was concluded that there is a significant and strong relationship between the quality of the service of the university residences and the satisfaction of the internal students of the Universidad Peruana Unión in Lima.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Política propuesta para revistas de acceso abierto
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
- Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con la licencia de atribución de Creative Commons, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
- Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales) antes y durante el proceso de revisión y publicación, ya que puede conducir a intercambios productivos y a una mayor y más rápida difusión del trabajo publicado (vea The Effect of Open Access)