A theoretical review of the adoption of e-commerce
DOI:
https://doi.org/10.17162/riva.v7i1.1418Keywords:
electronic commerce, e-commerce, satisfaction, loyalty, perceived securityAbstract
The purpose of this paper is to present a brief theoretical approach to the adoption of electronic commerce (e-commerce). This conceptually started from a notion of profitability strategy for companies that provide services and commercial organizations. The Technological Acceptance model proposes to forecast a group or organization that adopt a new technology in order to predict the future of its use. A conclusive definition considered for e-commerce is that it is considered as a necessary implement and instrument that allows the consumer to carry out buying and selling activities where the scope of access availability is unlimited, which generates profitability for the company through its dimensions: perceived security understood as a security control that is provided to the consumer, the loyalty of the consumer which are the attitudes that they take according to their experiences and the expectation that they have towards the company and lastly the satisfaction which are the expectations of the client of the service provided.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Política propuesta para revistas de acceso abierto
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
- Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con la licencia de atribución de Creative Commons, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
- Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales) antes y durante el proceso de revisión y publicación, ya que puede conducir a intercambios productivos y a una mayor y más rápida difusión del trabajo publicado (vea The Effect of Open Access)